Μούρο μια απο τις πιο υγιεινές τροφές του Πλανήτη!

Πως ένα φρούτο -νάνος μπορεί να ανακηρυχθεί σε αληθινό γίγαντα υγείας.
 Πέρα απο αφάνταστα εύγεστα,τα μούρα είναι τόσο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά ώστε αναμφισβήτητα μπορούν να καταλάβουν μια απο τις υψηλότερες θέσεις στον πίνακα των εξαιρετικά ωφέλιμων τροφών για την υγεία.Αν και οι ποικιλίες μούρων ανέρχονται σε εκατοντάδες,κάποιες ξεχωρίζουν απο τις άλλες... acai berry,bilberry,blackberry,black currant,bleuberry(μύρτιλο)boysenberry,chokberry,cranberry, αποτελούν ενα αληθινό οπλοστάσιο υγείας.Επιπλέον, οι συγκεκριμένες ποικιλίες μούρων διακρίνονται και για την χρωματική τους ιδιαιτερότητα(κόκκινο μούρο,μπλέ,μοβ,λευκό)ενω οι γκουρμέ γεύσεις τους μεγιστοποιούν την απόλαυση! 
Τα μούρα είναι τα φρούτα της νεότητας.Διαθέτοντας στη σύνθεση τους λουτείνη,ζεαξανθίνηκαι β-καροτίνη(πανίσχυρα φλανβονοειδή πολυφαινολικά αντιοξειδωτικά)προστατεύουν απο τις βλαβερές επιδράσεις των ελευθέρων ριζών και άλλων βιομορίων,τα οποία παίζουν δραματικό ρόλο στη γήρανση αλλά και σε πολλές εκφυλιστικές αλλοιώσεις. Επιπλέον,ειδικά για την ζεαξανθίνη,έρευνες έχουν δείξει πως βοηθά στη θωράκιση της όρασης,καθώς εμποδίζει ελεύθερες ρίζες να προκαλέσουν βλάβες στο φακό του ματιού και στον αμφιβληστροειδή,απομακρύνοντας το ρίσκο της εμφάνισης διαβητικής αμφιβληστροειδοπάθειας,εκφύλισης της ωχράς κηλίδας,καταρράκτη και γλαυκώματος.Μέσα σ'ενα μούρο κρύβεται αρκετός σίδηρος,γεγονός που διευκολύνει τις λειτουργίες της αιμοσφαιρίνης να μεταφέρει το οξυγόνο απο τους πνεύμονες στους ιστούς και κυρίως,βοηθά στην αποφυγή σιδηροπενικής αναιμίας.Ακόμη όλες οι ποικιλίες μούρων θεωρούνται άριστη πηγή βιταμινών Α,Ε,αλλά και κυρίως C(36mg,γύρω στο 60% της μέγιστης ημερήσιας ανάγκης του οργανισμού).Χάρη σε αυτή την αντιοξειδωτική πληρότητα,η κατανάλωση μιας μικρής χούφτας μούρων την ημέρα (φρέσκα ή σε αποξηραμένη μορφή) βοηθά το σώμα να αποκτήσει μεγαλύτερες αντιστάσεις ενάντια στις λοιμώδεις νόσους και να εξουδετερώσει τις φλεγμονές.Αυτά λοιπόν είναι τα ευεργετήματα των μούρων στην υγεία μας!